Басталуы
5 мин
«Өрмекші торы» сергіту
тәсілі
Деңгейлік тапсырмалар
5 мин
|
Қызығушылықты ояту
Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу.
Ынтымақтастық
атмосферасын қалыптастыру «Өрмекші торы» сергіту тәсілін қолдану.
(Менің қолымда
орам жіп бар. Мен бір оқушыға өз лебізімді айтып, жіпті соған лақтырамын.
Осылайша әркім өзінің достарына айтар тілегін бір сөзден білдіріп жіпті
саусағына іледі де, сол оқушыға лақтырады. Ең соңында жіп орамы өзіме қайтып
келу керек).
Зат таңдау арқылы топқа бөлу
(үш түрлі түсті (қызыл, көк, қоңыр)) конфет арқылы
бөлінеді, конфеттер қапшыққа салынған.
Оқушылар топ ережесін айтып, плакатқа шығып жазады.
Үй жұмысын сұрау
Өткен тақырып бойынша білімін тексеру.
Тақырып: «Модельдеу кезеңдері».
А деңгей. Модельдеу кезеңдері.
(1. Модельдеу мақсаты нысанды талдау; 2.
Модельді құру; 3. Компьютерлік модель; 4. Модельдеу нәтижесін талдау нәтиже
мақсатқа сәйкес келеді, нәтиже мақсатқа сәйкес келмейді .)
В деңгей. Модель және модельдеу
дегеніміз не?
(Нақты нысандарды /түпнұсқа/ зерттеу
мақсатында адамның қолымен жасалған нысанды модель дейміз.
Модель нақты нысанды, құбылысты немесе
үдерісті қарапайым етіп түсіндіреді. Модельдеу - нысандарды, үдерістерді және
құбылыстарды зерттеу үшін модель құру.)
С деңгей. Ақпараттық модельдер
нешеге бөлінеді, оларға сипаттама беріңдер.
(Ақпараттық модель дегеніміз -
нысанның, үдерістің, құбылыстың қасиеттері мен күйін сипаттайтын ақпарат
жиынтығы және сыртқы әлем мен өзара байланысы болып табылады.Ақпараттық модель үшке бөлінеді:
бейнелік, аралас, белгілік.
Ақпараттық
модельдерді қолмен ұстау, не көзбен көру мүмкін емес.)
Бағалау критерийлері бойынша топ басшы бағалайды.
|
Ортасы
(30 мин)
«Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі
5 мин
«Эссе» әдісі
5 мин
Деңгейлік тәжірибелік тапсырмалар
10 мин
Сергіту сәті
5 мин
«Түсіну» әдісі
5 мин
|
Жаңа тақырып өтпес бұрын “Қауіпсіздік ережесін” еске түсіру
Оқушылар қауіпсіздік
ережелерін айтып өтеді.
-Мұғалімнің рұқсатынсыз жұмысты бастамау;
-Компьютерде
ақау байқалса, мұғалімге
хабарлау;
-Ток
көздеріне жалғанған сымдарды
қозғамау;
-Сабақ үстінде
артық қимыл жасамау,
өзгеге кедергі келтірмеу;
-Жұмыс соңынан
компьютерді сөндіріп, орындығыңды
жинап шығу және т.б. ескерту.
Жаңа тақырыпты «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі
арқылы тақырыпты оқуға тапсырмалар беріледі.
1-топ. Электорндық кестелер дамуының тарихы. (Электрондық кестелер идеясын тұңғыш ерт американдық
ғалым Рихард Маттезих 1961 жылы «Budgeting Models and Sysem Simulation» атты
зерттеуін жариялап, тұжырымдады. Оны 1970 жылы аталмыш патентке өтінім берген
Пардо мен Ландау толықтырған. Патенттік мекеме өтінімді қабылдамайды, бірақ
авторлар сот арқылы шешімнің бұзылуына қол жеткізген. Электрондық
кестелердің бағдарламалық
жабдықтамасының жеке топ түрінде көпшілікке танылған атасы Дэн Бриклин болып саналады,
ол 1979 жылы Боб Фэнкстонмен бірге Visicals
программасын әзірлеген. Бұл Apple II компьютеріне арналған электрондық
кесте өте танымал болды, дербес компьютерді технофилдерге арналған ойыншықтан
бизнеске арналған бұқаралық ақпаратқа айналдырды.
Ақырында нарықта осы топтағы көптеген өнімдер пайда болды- Supercals,
Microsoft Multiplan, QuattroPro, Lotus 1-2-3, Місcrosoft Ехсеl,
OpenOffice.org Cals, AppleWorks
кестелері және gnumeric, Spread32.
Excel деген сөзі қазақ тілінде шебер,
майталман деген мағынада. Excel алма серіктігінің Apple Macintosh систамасы
мен Microsoft серіктігінің Windows систамасына арналып жасалған кеңсе
автоматтандыру құралы. Иелік құқығы Microsoft серіктігіне тән.)
2-топ. Microsoft Excel-мен танысу, терезенің негізгі
элементтері.
(Менюжолы–Excelкомандаларына қатынас құруға
мүмкіндік береді. Тақырып жолы–құжат атауы мен терезені басқару
батырмаларын қамтиды. Стандарттық тақтаExcelкомандалары-ның көпшілігіне арналған
батырмаларды қамтиды. Формула жолы-ағымдағы ұяшықтардың ішіндегі барын,
оның адресін немесе сілтемесін бейнелейді. Форматтау тақтасы–форматтау
комндаларына арналған батырмаларды қамтиды. Тапсырмалар аймағы–ағымдағы
тапсырмалар тізімін қамтиды. Жолдар тақырыбы–бұл
әрбір жолдың сол жақ бөлігінде орналасқан нөмірленген ентаңба. Бағандар
тақырыбы–бұл алфавит бойынша реттелген
әріптік ентаңбалар,оларәрбір бағанның үстінде орналасқан. Қалып-күйлер
жолы–құжаттың ақпаратын қамтиды. Шиыру
жолақтары-құжаттың әр түрлі бөліктерін қарауға
мүмкіндік береді.)
3-топ. Microsoft Excel
терезесінің жұмыс кітабы, жолдар,
бағандар мен ұяшықтар.
MS
Excel құжаты Жұмыс кітабыдеп аталады. Жұмыс кітабы әрқайсысы
бір электрондық кестеден тұратын Жұмыс беттерінен тұрады
(255-ке дейін жұмыс беттері болуы мүмкін). Әрбір жұмыс
бетінің атауы бар, ол бет жарлығында орналасады.
Бет жарлықтарына тышқан мен түрту арқылы олардың бірінен-біріне көшуге болады.
Беттің атауын өзгерту үшін жарлығына екі рет қатарынан түртіп,
жаңа атау теру керек. Жұмысбеті жолдар мен бағандардан тұрады
(256 бағанға, 1048576 жолға дейін болуы мүмкін), жолдар реттік
сандармен,бағандар латынның
бас әріптерімен нөмірленеді, Ұяшық және оның
адресі.Баған мен жолдың
қиылысуынд аорналасқан элементті ұяшық деп
атайды, ұяшық –мәліметтерді кестеде сақтаудың ең кіші
элементі. Әрбір ұяшық өзі қиылысуында орналасқан баған мен жол атауларынан тұратын адресімен анықталады,
мысалы– А1, DЕ234, F9. Әрбір мезетте белгілі бір ұяшық активті болып
табылады, ол қою қоршау мен ерекшеленеді.)
Берілген тақырыпты постер қорғауды ұсынамын.
ЖалпыMS Excel бойынша біз керекті
мәліметтер алдық, енді керекті сөздерді қазақша, орысша, ағылшынша айтып көрейік: кесте-таблица-table, терезе-окно-window,
өлшем-размер- -size, ұяшық-ячейка-cell, баған-столбец- column, қатар-строка-
string, бет-лист- page.
Оқушылар Microsoft Excel-ге кіріспе, Microsoft Excel-мен танысу ұғымын алады.
Керекті мәліметтерді
дәптерге жазады. Оқушылар берілген сабақты оқиды.
Постер қорғайды.
Бағалау критерийлері
бойынша топ басшы бағалайды.
|