Жауап.кз вопросы и ответы
0 голосов
спросил от Surak_zhauap в категории Ұстаз

Ваш ответ

Отображаемое имя (по желанию):
Конфиденциальность: Ваш электронный адрес будет использоваться только для отправки уведомлений.
Анти-спам проверка:
Чтобы избежать проверки в будущем, пожалуйста войдите или зарегистрируйтесь.

4 Ответы

0 голосов

Тақырыбы: «Логопедиялық сабақтар, ойын түрлері және дамыту жаттығулары»

Аннотация: Электрондық оқулық мектепке дейінгі және мектеп жасындағы балалармен жұмыс жасайтын логопед мамандарына арналған әдістемелік көмекші құрал

Мазмұны:

І бөлім – Логопедиялық сабақтар

ІІ бөлім – Дидактикалық ойын түрлері

ІІІ бөлім – Тыныс алу, артикуляциялық, саусақ және сергіту жаттығулары

І бөлім

1-сабақ. Тақырыбы: «Үй құстары»

(мектепалды даярлық тобына арналған)

Мақсаты: а) білімділік –балалардың үй құстары туралы білімдерін жинақтау.Үй құстарының әрқайсының өзіне тән қасиеттері туралы әңгімелеу;

ә) дамытушылық – суреттер бойынша әңгіме құрастыруда өз ойларын жүйелі жеткезе білуге үйрете отырып, жалпы сөйлеу тілін дамыту;

б) тәрбиелік – үй құстарына қамқор болуға, оларды күте білуге,

аялауға тәрбиелеу;

а) түзетушілік-ұсақ қол моторикасын дамыта отырып, сөйлеу

тілін қалыптастыру.

Көрнекі-құралдар: Үй құстарының суреті, тізбекті, қиылған суреттер,

әтештің киімі, киндер шоколад, себет.

Сабақ барысы:

1. Ұйымдастыру бөлімі. «Шаттық» щеңбері.

Амансың ба, Көк Аспан!

Амансың ба, Алтын Күн!

Амансың ба, Жер Ана!

Амансыз ба, қонақтар!

Амансың ба, достарым!

2. «Көктем» мезгіліне қысқаша шолу. Ұшып келетін дала құстарын айта отырып, ұй құстарына тоқталу.

3. – Балалар, үй құстарының ішінде қай құс жетіспей тұр? Әтеш, дұрыс айтасыңдар. Балалар біреу есік қағып тұрған сияқты. Кәне, ашып көрейік. Мінекей, әтештің өзі де келіп қалыпты. Ендеше амандасайық. Әтеш сен мұнда неғып жүрсің?

- Мен сендерге қонаққа келдім. Үй құстары туралы айтып

жатқандарыңды естіп келіп отырмын.

4. Логоырғақ.

Әдемі әдеш таң атпай тұрды.

Ойқастап жүрді, жан-жаққа қарады.

Айдарын тарады, қо-қо-қо деді.

Қорада ойран салды, бір тауық қайран қалды,

Секіріп –секіріп шарбаққа қонды.

5. Тізбекті суреттермен жұмыс.

«Тауық пен үйрек және олардың балапандары» әңгімесін айта отырып, байланыстырып сөйлеу тілдерін дамыту.

imageimageimageimage

6. Жұмбақ шешу.

Қыт-қыт етеді,

Кезіп жүріп көшені

Жата қалса орнына,

Ақ доп тастап кетеді. (тауық)

Кеудесі қайқандап,

Жүреді балпаңдап (қаз)

Күн шықпай сап аттанды,

Қуырады апшыны.

Шырт ұйқыда жатқанда,

Оятады ащы үні. (әтеш)

2.Саусақ жаттығуы.

Қазым, қазым қаңқылда

Көлде жүзіп салқында.

Жем шашайын жейсің бе?

Кәмпит берші дейсің бе?

Жоқ, жоқ, жоқ.

Кәмпит тәтті болмайды ас

Арпа менен бидай шаш.

7.Дидактикалық ойын: «Қиылған үй құстарының суретін құрастыру».

Мақсаты: Ұсақ қол моторикасын дамыта отырып, дене бөліктерін атау.

Үй құстары туралы тақпақ сұрау.

8. Қорытындылау:

- Балалар, бүгін біздер не туралы айттық Сендер немен таныс болдыңдар Үй құстары біздерге қандай пайда келтіреді екен Біздер оларды аялап өсіріп бағуымыз керек екен, ия

9.Марапаттау. - Жарайсыңдар, балалар! Біздің қонағымыздың кететін уақыты болған екен. Ол бізге құр қол келмепті. Өзімен сыйлықтар әкеліпті. Балаларға қонаққа келген әтеш себеттен киндер шоколадтарды таратып береді. Ендеше, рахмет айтып қоштасайық!

ответил от Surak_zhauap
0 голосов

2- сабақ. Тақырыбы: «Мақта қыз» ертегісі (драматизация)

image

Ертегі кейіпкерлері:

Автор, мақта қыз, мысық, сиыр, тал, су әкелетін балалар, дүкенші, тауық, тышқан.

Мәтін

Автор: Ертеде Мақта деген қыз болыпты. Оның кішкентай ғана кер жалқау мысығы болған екен. Бір күні Мақта қыз үй жинастырып жүріп, жерден бір мейіз тауып алады. Пеш түбінде жатқан мысығын шақырады.

Мақта қыз: Мысығым, мысығым мында кел (3 рет қайталап шақырады).

Автор: Мысығы келмейді. Мақта қыз мейізді өзі жеп қояды. Бір уақытта ұйқысынан оянған мысығы пеш түбінен ақырын тұрып, жәй басып Мақта қыздың қасына келеді.

Мысық: Мяу-мяу, Мақта қыз мені шақырдың ба?

Мақта қыз: Иә, шақырдым. Мен жаңа мейіз тауып алдым. Саған берейін деп шақырып едім, келмедің. Сосын өзім жеп қойдым.

Мысық: Неге мені оятпайсың, а?

Автор:Мысық ашуланып, кеседе тұрған қатықты төгіп тастайды.

Мақта қыз: Қап, бәлем, сен мысықты ма... (мысықтың құйрығын кесіп алады).

Мысық:Мяу-мяу-мяу! Өтінемін, құйрығымды қайтаршы.

Мақта қыз: Сен алдымен қатық тауып әкел. Құйрығыңды сосын қайтарамын.

Автор: Мысық қатық іздеп сиырға барады.

Мысық: Сиыр, сиыр маған қатық берші.

Сиыр: Му-у-у! Менің қарным аш. Маған жапырақ әкеп бер. Қатықты сосын беремін.

Автор: Мысық жапырақ сұрап талға барады.

Мысық: Тал,тал маған жапырақ берші.

Тал: Мен шөлдедім. Маған су бер. Мен саған жапырақ беремін.

Автор: Мысық су іздеп келе жатып, су әкеле жатқан балаларға жолығады.

Мысық: Балалар, балалар маған су беріңдерші.

Балалар: Сен бізге алдымен сағыз әкеп бер. Біз саған су береміз.

Автор: Мысық сағыз сұрап дүкеншіге барады.

Мысық: Дүкенші, дүкенші маған сағыз беріңізші.

Дүкенші: Мысықжан, сен алдымен маған жұмыртқа әкеп бер. Сосын сағыз беремін.

Автор: Мысық жұмыртқа сұрап тауыққа барады.

Мысық: Тауық, тауық маған жұмыртқа берші.

Тауық: Қыт-қыт-қыт, жұмыртқа беремін. Бірақ сен алдымен жем әкеп бер.

Автор: Мысық жем алуға тышқанның ініне барады.

Мысық: Эй, тышқан, шық жаныңның барында ініңнен.

Тышқан: Шиқ-шиқ-шиқ, о-о-ой мысықжан...

Автор: Мысық тышқанды қорқытпақ болып, оған тап береді.

Мысық: Тез жаныңның барында маған жем тауып бер!

Тышқан: Қазір-қазір әкеліп беремін...

Автор: Қорыққан тышқан сасқанынан мысыққа ініндегі бар жемін ұсынады. Осылайша мысық жемді алып тауыққа апарады. Тауық жұмыртқа береді. Жұмыртқаны дүкеншіге береді. Дүкенші сағыз береді. Сағызды балаларға береді. Балалар су береді. Суды талға береді. Тал жапырақ береді. Жапырақты сиырға береді. Сиыр қатық береді. Қатықты Мақта қызға әкеледі.

Мысық: Мақта қыз мінекей қатық әкелдім. Енді құйрығымды қайтарасың ба?

Мақта қыз: Жарайды, қайтарайын. Бірақ ендігіде шақырған кезде келетін бол! Әрі менің айтқанымды тыңда. Ұқтың ба?

Мысық: Жарайды, мені кешір. Енді қайталамаймын.

Автор: Осылайша Мақта қыз мысықтың құйрығын қайтарады. Ал ашулыққа бой алдырамын деп біраз тер төгіп алған мысық өз қателігін мойындап, Мақта қыздан кешірім сұрайды. Екеуі енді дос болып, бір үйде тату-тәтті өмір сүреді.

ответил от Surak_zhauap
0 голосов

3-сабақ. Тақырыбы: «Дыбыс қою ерекшеліктері»

Мақсаты: Оқушылардың дыбыстарды анық, таза айтуын қадағалап, буында, сөзде, сөйлемде айтуға машықтандыру.Тілге жаттығу жасау арқылы тілдің артикуляциясын түзету. Тыныс алу, саусақ, сергіту жаттығулары және дидактикалық ойындар арқылы ұсақ қол және жалпы моторикаларын дамыту.

Көрнекілігі: айна, зонд, қима суреттер, дидактикалық ойындар, тыныс алу жаттығуларына көрнекіліктер, музыкалық әуен, қуыршақ театры, ұсақ қол моторикасына көрнекіліктер.

1.Ұйымдастыру бөлімі:

- Оқушылар, бізге бүгін қонақтар келіп отыр екен. Қане, қонақтармен амандасайық. «Шаттық шеңбері»

- Қазір жылдың қай мезгілі? Көктем мезгілінде ауа райында қандай ерекшеліктер болады? Бүгін біз «с,ш,л,р» дыбыстарымен жұмыс жасаймыз. Ең алдымен тыныс алу жаттығуларынан бастаймыз: «Ыстық шайды суытамыз», «шар уру», «жаңбыр тамшыларын үрлеп ұшырайық».

-Бұл ненің дыбысы? Жаңбыр...Ендеше саусақтарымызды партаға қойып, жай ғана жаңбырдың дыбысын салып көрейік (трс-трс-рс...).

Тілге жаттығу жасаймыз: «Сағат», «әткеншек», «футбол», «саңырауқұлақ», «түтікше», «ат шауып келеді», «тәтті тосап», «кесе».

2. Негізгі бөлім.

-Ендеше, оқушылар мен сіздермен жеке-жеке дыбысқа жұмыс жасаймын. Ал қалғандарымыз мынадай қима суреттерін құрастырып отырамыз. (түрлі ойындарды ұсыну).

1-оқушы: С-дыбысымен жұмыс. С-дыбысының артикуляциясын орындау. Жылан қалай ысылдайды? с-с-с...

Буында машықтандыру:

са-са-са со-со-со су-су-су

ас-ас-ас ос-ос-ос ус-ус-ус

Сөздің басында: Сағат, сан, сабақ, саяхат

Сөздің ортасында: маса, касық, кесе, жусан

Сөздің соңында: тас, бас, қас, лас.

«С» дыбысы сөздің қай жерінде естіледі: басында, ортасында,соңында

Сабын,қасқыр,қасық, күнбағыс, сағат, маса.

Жұмбақ шешейк:

Күнде есебін жаттайды,

Ешбір тыным таппайды.

Алмайды бір тағат

Оның аты.... (сағат)

Жылт-жылт етеді,

Жылғадан өтеді. (су).

Тілге массаж жасау....

2-оқушы. Ш-дыбысымен жұмыс.

Ш-дыбысының артикуляциясы. Орманда қатты жел соқты: Ш-ш-ш.. Краннан су қалай ағады? Ш-ш-ш.. Ш-дыбысын айтқанда қандай ауа соғады алақанымызға? Жылы ауа.

Ұйқасын тап:

Ша-ша-ша

Балалық шақ тамаша

Шу-шу-шу

Әжем шашты шашу

Шы-шы-шы

Қойды бақты қойшы

Аш-аш-аш

Қарағай, шырша-ағаш.

Сөзде «ш» дыбысын естісең қолыңды көтер.

Сақа,мысық,шана,тышқан,қалам,сабын,қайшы,қас.

«Сөз ойла, тез ойла» ойыны

«Ш» дыбысы келетін киім: шалбар, шапан,шұлық;

«Ш» дыбысы келетін тамақ: тоқаш, шұбат, шырын

Тілге массаж жасау.....

3-оқушы. Л-дыбысы.

Л-дыбысының артикуляциясы. Л-л-л....

Ла-ла-ла

Ло-ло-ло

лу-лу-лу.

Сөзде айту: лақ, алма, бала, қала, балапан, ал.

Әңгіме оқиық. «Қу түлкі»

Түлкі тышқан аулайды. Түлкі тышқанға да шабуыл жасайды. Түлкі орманда,далалық жерлерде жүреді. Ол қу аң.

«Мен бастаймын, сен аяқта» ойыны.

Логопед Бала

Та ..............................л

Қо...............................л

Мо..............................л

Ба............................... л

Тілге массаж... Бетке нүктелі массаж

4-оқушы. Р-дыбысымен жұмыс.

Р-дыбысының артикуляциясы. Автоматтан қалай атамыз?трррррррррр.....

Буында: Тра-тра-тра

Тро-тро-тро

Тру-тру-тру

Сөздің басында: Ракета, радио, раушан

Сөздің ортасында: ара, орақ,орман, тырна

Сөз соңында: қар, шар, бор.

Барлық оқушымен бірге саусақ жаттығуы:

Тырс-тырс-тырс!

Жаңбыр кеп жауады,

Тамшылар тамады.

Тырс-тырс-тырс!

Терезе қағады,

Жылғалар ағады.

Тырс-тырс-тырс

Жаңартып ауаны

Жаңбыр кеп жауады.

- Ал, ендеше оқушылар кім қандай сурет құрастырды екен тексерейік. Әр оқушы өз жұмысына сипаттама береді.

3.Қорытынды бөлім.

-Сабақ соңында «Қанеки, балақай!» ойынымен қорытындылаймыз.

Әр оқушы қуыршақты қолға киіп, бір-бір жаңылтпаш айтып аяқтайды.

Оқушылар бағаланады.

ответил от Surak_zhauap
0 голосов

4- сабақ. Тақырыбы: «Керемет күз»

Мақсаты: Оқушылардың күз туралы ұғымдарын кеңейту. Күз мезгілін толыққанды бейнелей білуге, әңгіме құрай білуге үйрету. Сөйлеу барысында дыбыстарды анық, таза айтуын қадағалау.Тілге жаттығу, бетке нүктелі массаж жасау арқылы тілдің артикуляциясын, беттің бұлшықеттерін дамыту. Тыныс алу, саусақ, сергіту жаттығулары және дидактикалық ойындар арқылы ұсақ қол және жалпы моторикаларын дамыту.

Көрнекілігі: күз паносы, айналар, көкөністер және жемістер бейнеленген баулар мен ермексазға түсетін дәндер, тыныс алу жаттығуына үрме жапырақтар, доп, қуыршақ тиін, жаңғақтар, микрофон, қоржын, бұршақ, үрмебұршақ.

1.Ұйымдастыру бөлімі:

- Оқушылар, бізге бүгін қонақтар келіп отыр екен. Қане, қонақтармен амандасайық. Бүгін біз сабақты ашық микрофоннан бастаймыз. Сіздер сиқырлы микрофонның көмегімен бүгінгі күнге тілектер жолдайсыздар (әр оқушы өз ойынан тілек айтып, орындарына отырады)

- Қазір жылдың қай мезгілі? Ендеше сонау күзгі орманнан бізге тиін қонаққа келген екен (амандасу). Тиін өзімен тапсырмалар ала келген (қоржынында тапсырмалар болады).Сабаққа белсене араласқан оқушыға сабақ соңында сый-сыяпат береді(тиін жайғасады).

Ендеше 1-тапсырмасы:

- Күз мезгілінде неше ай болады? Қандай айлары бар? Ауа райында қандай ерекшеліктер болады? Оқушылар күз мезгілінен суреттер тізбегін құрастырады.(Тақтаға біртіндеп апарып іліп, толық сөйлеммен жауап береді)

Тыныс алу жаттығуы: «Жапырақтарды үрлеп ұшыру»

Артикуляциялық жаттығу: «Сағат», «Әткеншек», «Футбол», «Ат шауып келеді», «Кесе», «Тәтті тосап», «Түтікше».

2. Негізгі бөлім.

Бүгін біз «Керемет күз» туралы ой өрбітетін боламыз.

2-тапсырмасы: «Сөздерді жекеше-көпше түрде айт»

Қазір мен сіздерге доп лақтырып, жекеше сөз айтамын, сіздер маған көпше түрде жауап беріп допты өзіме қайтарасыздар. Ендеше бастаймыз...

Құс – құстар орамжапырақ –

Жапырақ - .... көкөніс -

Ағаш - .... алма -

3-тапсырма. «С, ш – дыбыстарын анық айта аласыздар ма?»

С-дыбысымен жұмыс. Жылан қалай ысылдайды? с-с-с...

Буында машықтандыру:

са-са-са со-со-со су-су-су

«С» дыбысы сөздің қай жерінде естіледі: басында, ортасында,соңында

Сабын,қасқыр, күнбағыс.

Жұмбақ шешейік.

1)Күнде есебін жаттайды,

Ешбір тыным таппайды.

Алмайды бір тағат

Оның аты.... (сағат)

2)Жылт-жылт етеді,

Жылғадан өтеді. (су).

Ш-дыбысымен жұмыс.

Орманда қатты жел соқты:Ш-ш-ш.. Ш-дыбысын айтқанда қандай ауа соғады алақанымызға? Жылы ауа.

Сөзде «ш» дыбысын естісеңдер қолдарыңды шапалақтаңдар.

Сақа,мысық,шана,тышқан,қалам,сабын,қайшы,қас.

4-тапсырма.Саусақ жаттығуы:

Тырс-тырс-тырс!

Жаңбыр кеп жауады,

Тамшылар тамады.

Тырс-тырс-тырс!

Терезе қағады,

Жылғалар ағады.

Тырс-тырс-тырс

Жаңартып ауаны

Жаңбыр кеп жауады.

5-тапсырма.«Жемістер мен көкөністерді безендір» (түрленген түрдегі тапсырма)

Мақсаты: ермексаз жағылған алма мен алмұртты дәндермен безендіру, қалған оқушы жемістер мен көкөністерді баудан өткізеді, қалғандары дәндерді бөлек-бөлек ажыратады.

1 оқушымен осы мезетте бетке арналған нүктелі массажды көрсету

3.Қорытынды бөлім.

Ормандағы тиіннің

Жаңғақтары көп екен

Теріп-теріп алайық

Қалтамызға салайық.

-Ендеше балалар,тиіннің де күзгі орманына оралатын уақыты болыпты. Ол бізге қандай сый сияпат әкелді екен?

Тиін сөйлейді: - Балалар, сендер менің барлық тапсырмамды орындадыңдар, сендерге ризамын! Мына қоржындағы сыйлықтарымды таратайын (оқушыларға арахис «тәтті жаңғақ» таратады).Ал, енді мен орманыма оралайын.Сендерге келесіде тағы келермін.Сау болыңыздар!!!

-Балалар сіздерге тиіннің тапсырмалары ұнады ма?

ІІ бөлім. Ойын түрлері.

Ойын – баланың бірінші әрекеті, сондықтан да оның мән-мағынасы ерекше. Қазақ халқының ұлы ойшылы Абай Құнанбаев: «Ойын ойнап, ән салмай, өсер бала бола ма?», - деп айтқандай, баланың өмірінде ойын ерекше орын алады. Мектеп жасына дейінгі және ерте мектеп жасындағы балалардың зейіні тұрақсыз болады. Әсіресе тіл кемшілігі бар балаларға саусақ ойындарын, ауызекі сөйлеу тілін дамытатын ойындарды логопедиялық сабақтарда үнемі пайдаланып отыру қажет. Өйткені ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінде алған білімді ойынмен тиянақтау білімнің беріктігіне негіз қалайды.

ответил от Surak_zhauap

Похожие вопросы

0 голосов
3 ответов
0 голосов
1 ответ
0 голосов
3 ответов