Мектеп: Қызылорда облысы, Арал ауданы, Үкілісай №265 негізгі мектебі
Сыныбы: 3
Пән аты: Қазақ тілі
Пән мұғалімі: Танирбергенова Айнагуль Уразбаевна, жоғары
білімді, ІІ санатты бастауыш сынып мұғалімі.
Сабақтың тақырыбы: Зат есім 1-6- жаттығулар
Сабақтың мақсаты: Сөз
таптары зат есім туралы ұғымды кеңейту
Міндеттері:
·
Зат есімдерді тауып, дәлелдей білу
·
Зат есімдерге сұрақ қоя білу
·
Оқушылардың ойлау қабілеттерін жетілдіру
Түрі: Аралас
сабақ
Әдісі: ойындар,топтау, көрнекілік,т.б.
Көрнекілігі: Суреттер,
кестелер,плакат, ребус, шар,бинетақта т.б.
Пәнаралық байланыс: ана тілі,
математика, дүниетану
Сабақтың барысы: І.
Ұйымдастыру кезеңі.
Қайырлы күн деп айтамыз,
Түсте бірге қайтамыз.
Отбасының гүліміз,
Көңілді өтсін күніміз!
ІІ.Психологиялық кезең.
ІІІ.Үй тапсырмасын тексеру
7 - жаттығу. Сөздер мен сөз таптарын сәйкестендіру.
Сөз таптары туралы оқушылардан сұрау.
3 - жаттығу. Мәтінді көшіріп жаз.
Қыс. Қақаған аяз. Қалың қар жәндік
біткенді жатқан індерінен шығармай тастады. Ашыққан түлкі түн жамылып ауылдың
маңын торыды. Ол тауық тәрізді оңай олжа аулауға кірісті.
* Мәтіннен зат есімдерді тауып, астын сыз.
* Зат есімдерге сұрақ қой.
Кесе, қасық, қазан, ожау, тостаған -...
Қияр, сәбіз, қызылша, қауын, қарбыз -...
6. «Жақсы –жаман» ойыны
І топ: Қар(жақсы жағы)
ІІ топ: Қар(жаман жағы)
І топ: Мұз
(жақсы жағы)
ІІ топ: Мұз(жаман жағы)
Сынып ұраны:
«Шар» арқылы оқушылардың өз армандарын білу.
Оқушылар қолын
шарға жеткізіп өз армандарына жетеді.
Топқа бөлу Оқушыларды
конфет арқылы топқа бөлу 1-топ. «..............», 2-топ «..........»
1. Біз нені білеміз? Өткен тақырыпқа тоқталу
Зат есім
Етістік Нені
білдіреді?
Сын есім Қандай
сұрақтарға жауап береді?
Сан есім
1. Ой қозғау-
Енді
сөздер туралы ертегі тыңдайық.
Ерте, ерте ертеде, біз білмейтін бір елде
сөздер өмір сүріпті. Ол ел «Морфология»
деп аталыпты. Бір күні кең сарайда өмір сүріп жатқан сөздер бірнәрсеге келісе
алмай, «сен ұзынсың, мен қысқамын, сен көпшілсің, көп мағына бересің, анаумен
де мынаумен де тіркесесің, мен бір мағына беріп оқшау жүргенді ұнатамын» - деп,
кең сарайға бастары симай, айтысып жатады. Мұны естіген хан оларды жинап алып:
- Сендер, өз мағыналарыңа қарай, жауап
беретін сұрақтарыңа, өзіндік ерекшеліктеріңе қарай топқа бөлініңдер, сосын
әрқайсысыңды жеке отау етіп, бөлек - бөлек үй қылып қоямын, - дейді. Сөйтіп,
сөздер өздерінің ұқсас белгілеріне қарай тапқа бөлініп, оларға ат беріледі.
Осылайша морфология елі – СӨЗ ТАПТАРЫ еліне айналады. Хан өз еліндегі сөз
таптарын
Зат
есім, етістік, сын есім, сан есім, есімдік, үстеу, шылау, одағай деп атапты.
Бүгін бізде сөз таптарының бірі қонақта. Ол
қонақтың қалай аталатынын мына тапсырманы орындай отырып табайық.
1. Ребус шешу
Ережені еске түсіру. Сызбамен жұмыс.
Зат есім.
Жалқы
есім Жалпы есім Негізгі
зат есім Туынды зат есім
Тәуелденеді Жіктеледі Септеледі
2. «Құстарға қамқорлық» әдісі
1. Оқулықтағы
суретпен жұмыс.
Әр топ берілген
суретке қарап атауларды табады және сұрақ қойып талдайды.
Қарлығаш,
сауысқан, қарға. Бұл не? Бұл
қарлығаш. ........
Топтық жұмыс.
3.«Өкілдер жауабы?» әдісі
2-жаттығу. Суретпен жұмыс жүргізу.
1-топ заттың атауларын табады. 2- топ сол заттарға сұрақ
қояды.
Қыз
кім?
Бала
кім?
Алма
не?
(1қыз 1бала
отырады. І топ атауларын атайды. ІІ топ сұрақ қояды.)
ІV. Сергіту сәті.
«Қар лақтыру» ойыны.
(ІІ топ оқушылары бір-біріне қарама қарсы тұрып
қар лақтыру арқылы зат есімге байланысты сөздер айтып, сұрақтар қойып ойнайды.)
4. Дәптермен жұмыс.
(Ж.
Садықов)
5.«Топтастыру» әдісі
Тақтамен жұмыс.
5-жаттығу әр
қатардағы сөздерді жинақтап бір сөзбен қалай атауға болатынын айту.
Түйе, жылқы,
сиыр, қой, ешкі -...