The theme: Culture in mind
General aims:
Practical: to introduce the theme and to organize the student’s activity in writing and speaking
Educational: To explain the grammar “the adjectives and the modals have to, must
Cultural: To teach and respect other foreign languages.
Results of educating: Students will know about the theme and grammar,
Main ideas: New approaches to teaching and learning. Learning to think critically. Assessment for and of learning. Teaching talented and gifted children
Methods: Group work. Discussion. Interviewer.
Resources: English book, assessment papers, stickers, smiles, disk interactive boards
Time | Teacher’s activity | Student’s activity |
3min 5min 10min 20min 2min 1min | Organizational moment To inform the students about the aim of the lesson. Congratulated and organized the class. Warm up. Giving some questions. Working with picture. - Realization.
Checking up the home work Inquired the home task with the help of method ‘reporter’. To do ex Basic part Giving some exercises from the book for the group ‘writing center’. Speaking centre will listen and speak. Drama center group will doing role play. Presentation To do ex Relaxing - Conclusion.
Home work EX: 5,6 at page 95. Reflection | Prepared to the lesson.Divided into three groups 1.Writing center2.Speaking center 3.Drama center Will answer the questions.Will solve the task-picture. Answered the tasks with group Will do exercises. Will read the text and translate it. Will write the exercises. Will listen the tape and will answer. Will play the role play ‘Making pizza’. Presentation To do ex Will relaxed. Will write home task to their diary. Writing the reflection. Taking summative marks. |
№ | Бағалау критерийлері Аты-жөні | Үй жұмысы | Сұраққа жауап беру | Кітаппен жұмыс | Оқу, жазу, айт | Белсенділігі | Қорытынды баға |
1 | | | | | | | |
2 | | | | | | | |
3 | | | | | | | |
4 | | | | | | | |
5 | | | | | | | |
22-25 бaлл-«5»
18-21 бaлл-«4»
13-17 бaлл-«3»
Дескриптoр
«5»- пәнді терең түсінеді, білімі өте жақсы, белсенді, ұйымдастыру дәрежесі жоғары, тақырып бойынша кез келген сұрақтарға толық жауап бере алады.
«4»-пәнді жақсы көреді, білімі жақсы, ұйымдастыру қабілеті бар, тақырып бойынша қойылған сұраққа жауап бере алады.
«3»- пәнді түсінеді, білімі орташа, ұйымдастыруда қиындықтарды сезінеді, тақырып бойынша қосымша материалды кей кезде ғана қолданады