Бастауыш сынып оқушыларының есте
сақтау қабілетін дамыту мақсатында
жүргізілетін тапсырмалар.
1. «Сөздер» ойыны.
Бастауыш сынып оқушыларының сөздік есте сақтауын
дамытуға бағытталған. Оқушыларға берілетін нұсқау: Төмендегі тақырыпқа қатысы
бар сөздерді неғұрлым көп жазу крек:
Мектеп, математика, табиғаттану, музыка, кітап,
өнер, күз, қыс, көктем, жаз т.б. Әрбір тақырыпқа 5 минут уақыт беріледі. Бұл
ойынды оқушыларға жұмыс жүргізу үшін 2-3 сөзден ұсына отырып, бірнеше тәсілмен
жүргізуге болады. Егер «музыка» тақырыбы бойынша 8-9 жас аралығындағы оқушылар
орта есеппен 7 сөз айтатын болса, онда 15 жасарлар 37 сөз айтады. «Кітап және
әдебиет» тақырыбы бойынша бұл көрсеткіштер 5-28 сөзден тұрады, «өнер және
туынды» тақырыптары бойынша 4-20 сөз.
2.
Оқушылардың есту арқылы есте сақтауын дамыту мақсатында 10 сөздік әдістемені
қолдану.
Оқушыларға 10сөз оқылады: мысық, қаламсап, қызыл,
жаман, алма, еден, әлсіз, қасық, қарындаш, орындық. Осыдан кейін оқушылар оқылған сөздердің
ішінен есте сақтағандарын айтып шығулары керек. 6 дұрысеске түсірілген сөз есту
арқылы есте сақтаудың жақсы дамуын көрсетеді.
3.
«Әңгімені қайта айтып беру».
Оқушыларға нұсқау: Сендерге әңгіме оқылады, оны
жақсылап тыңдап алыңдар да 3минут аралығында әңгіменің негізгі мазмұнын жазып
беріңдер.
«Құмырсқа мен көгершін»
Құмырсқаның су ішкісі келіп, өзнеге қарай төмен
түседі. Оны толқын өзіне іліп алып тартады, құмырсқа суға бата бастайды. Жақын
маңда ұшып бара жатқан көгершін құмырсқаны көріп қуанып, өзенге шыбық
лақтырды. Құмырсқа шыбыққа шығып,
ажалдан құтқарылады.
Келесі күнінде құмырсқа аңшының көгершінді торға аулап алғысы келгенін
көріп қалады. Ол аңшыға көрінбестен жақындай келіп, аңшының аяғын тістеп алады.
Аңшы ақырын жібереді. Бұдан көгершін не болғанын түсініп, тез ұшып кетеді.
4. Оқушыларға мағынасы жағынан жақын 3 сөз
оқып шығу қажет және бұл жағдайда олардың арасындағы логикалық байланысқа көңіл
бөлу керек.
спорт – стадион – жарыс
орман –ағаш – тікенек
қала – ғимарат – көше
соғыс –шайқас –әскер
аурухана – дәрігер – сырқат адам
өзен – жаға – су
Ойындар.
1.
«Кім көп есте сақтайды?»
Қатысушылар шеңбер бойымен
отырады. І қатысушы кез-келген сөзді
айтады. Мысалы: гүл, келесі қатысушы айтылған сөзді қайталап, өз сөзін де қосып
айтады. Мысалы: орман. Үшінші қатысушы алдыңғы 2 сөзді қайталап (гүл, орман) өз
сөзін қосады. Осылай жалғаса береді. Кімде-кім сөзді дұрыс етіп көбірек
қайталап шығады, сол жеңімпаз атанады.
2.
«Өлеңдер» ойыны.
Бұл ойынның негізгі мақсаты –
мүмкіндігінше көп өлеңдерді еске түсіру. Бірінші қатысушы қандай да болмасын
бір өлеңнің куплетін айтады, ІІ қатысушы басқа бір өлеңді есіне түсіріп, айтып
шығуы керек, бірақ бұл өлеңде алдыңғы айтылған өлеңдердегі сөздердің ең кем дегенде
біреу болуы қажет. Осылай ойын жалғаса береді. Бір минут аралығында ешқандай
өлең айтпаған қатысушы ойыннан шығып қалады.
3.
«Қимылдық есте сақтау»
ойыны.
Ойыншылар 2 топқа бөлінеді.
Жүргізуші әрбір топтан бір-бір қатынасушыдан әділқазы болады.Бірінші бар топ мүшелері 15 секунд
билейді, әділқазы мұқият қарап тұрады, екінші топ мүшелері би қимылдарын
естеріне сақтап алып, өзгертпей келтірулері керек. Әділқазы ойынға
қатысушылардың қимылдық есте сақтауын бағалайды, сонан соң қимылды есте сақтауы
жақсы ойынға қатысушыны атайды. Осылайша екі топ орын ауыстырып, ойын реті
бойынша жүргізіледі.
4.
«Кімнің заты» ойыны.
Бұл ойынды жүргізу үшін
қатысушыларды 2 командаға бөледі. Әрбір команда жүргізуші таңдайды. Ойын
мағынасы мынада: жүргізушінің көз алдында оның командасының әрбір мүшесі үстел
үстіне бір-бір заттан қояды. жүргізуші қарап тұрып, кім қандай затты және
кімнен кейін қойғанын жақсылап есте сақтап қалуға тырысуы керек.
Жүргізушілердің жауаптары бағаланады. Ойынға барлықтары қатысуы қажет.
5.
«Тексті есте сақтаймыз» ойыны.
Қатысушылар 2 топқа бөлінеді.
Жүргізуші мәтінді оқиды. Алдымен барлық қатысушылар мәтінді мұқият тыңдап
алады. Содан соң әрбіреуі 1 парақ қағазға, нені есінде сақтап қалды, соны
жазады. Әрбір топ мүшелері хабар алмасып, мәтінді ойында сақтап қалғандары
бойынша құрады. Содан кейін қатысушылардың барлығы қайта жаңғыртылған мәтінді
талқылап, нәтижелерді салыстырады.