Батыс Қазақстан облысы
Бөкей
ордасы ауданы
Хан
ордасы ауылы
Жәңгір
хан атындағы жалпы орта
білім
беретін мектебінің
1
сынып мұғалімі
Мусагалиева
Данагул Хамидоллақызы
Қазақ тілін оқытуда жаңа технологияларды тиімді
қолдану.
«Ұрпағымыздың бәсекеге қабілетті
болуы үшін
алдымен білім жүйесін анықтап алуымыз
қажет»
М.Әуезов.
ХXI ғасыр-жаңа
технология мен ақпараттандыру ғасыры.Тәуелсіз Қазақстан да сол ғасырға
нық қадам басты.Еліміздегі барлық білім ошақтары компьютер және интерактивті
тақтамен жабдықталуда. Сонымен қатар,білім беру жүйесінің алдында да міндеттер
жүктелуде. Қазіргі таңда мемлекеттік тілді оқытуда жаңа идеяларды әр сабақта
жан-жақты қолданып,жаңаша оқытудың тиімді жолдарын тауып, жүйелі түрде қолдану
- заман талабы. Жаңаша оқыту технологиясының тиімділігі: оқушының
зейіндік,үлгірім,алған білімінің сапалылығы ,ғылыми көзқарасының қалыптасуы
болып табылады.Оқушылар жаңа заман технологияларын пайдалана отырып,оқытудың
негізгі қағидалары мыналардан тұрады:
-баланың танымдық белсенділігін дамыту;
-баланы ізгілікті адамгершілік қасиеттерге тәрбиелеу;
-өз бетімен әрекеттесу әдістерін меңгерту ;
-тілдік қорын молайту,өз ойын еркін жеткізе білуге үйрету;
Тиімді оқытудың негізгі бір шарты- білімнің мазмұнын дәл,тиянақты
анықтау.Негізгі ұғымдар мен мәселелерді ,теория мен фактілерді қажеттілігі мен
тиімділігіне сай іріктей білу,өз бетімен оқи білуге,білім алуға үйрету.Қазақ
тілі сабағында әдістерді тиімді пайдалану арқылы оқушылардың білімге деген
қызығушылықтарын арттыру,терең ойлау қабілетінінің белсенділігін
қалыптастыру,оқытудың жаңа технологиясы арқылы жүзеге асады.
Жаңа технологияларды күнделікті сабақ үрдісінде пайдалану оқыту
мақсатында жетудің тиімді жолдарын көрсетеді.
Оқытудың жаңа
әдістерін пайдалану арқылы мұғалім оқушының белсенділігін, шығармашылық
ізденісін арттырады, пәнге деген қызығушылығын оятады. Қазіргі оқыту барысында
қолданылып жүрген көптеген технологиялар жеке тұлғаның жетілуіне, оқудың
тиімділігінің негізін құруға бағытталған. Қазақ тілін оқытуда ең бірінші
эстетикалық талғамға сай безендірілген кабинет, оқушылардын әр түрлі құралдары,
кестелері, оқулықтары, техникалық құрал – жабдықтары, информациялық құралдар
болуы қажет. Әрбір сабақтың мазмұнына сай әдістер мен тәсілдері дұрыс таңдап,
саралап, даралап оқыту керек, сонда ғана біз қазақ тілін өз еркімен, ынтасымен
қызыға, түсініп оқуға, қадірлеуге, бағалауға, жақсы меңгеруге, ауызекі дұрыс
сөйлеуге үйретеміз.
Мен өз
тәжірибиемде көбінесе оқушылармен бірлесіп, ұйымдасып, топтасып жұмыс істеуіне
көңіл бөлемін. Оқушы бірлесіп үйренуде кішігірім топтармен, жұппен жұмыс
жасауда ортақ проблемаларды талқылағанда жаңа пікірлерге шығармашылықпен қарау
тұрғысында жаңалықтар ашу барысында жұмыс істейді. Топ мүшелері өз ойларын
ортаға салып және сол ойларды кесте арқылы көрсетеді. Шамалары келгенше қорғап
шығуға тырысады. Бірлесіп жұмыс жасағанда мына жайттарды есте ұстаймын
• Сыйластық ( бір – біріне бірдей бағынышта
болу);
• Жауапкершілік
;
• Топқа
бөлгендегі әр тектілікті ұмытпау;
• Топтың барлық
мүшелерінің кезекпен сөйлеу дағдысын үйрету;
• Тікелей
сөйлеуде әлеуметтік қарым – қатынас жасау, дағдыларын қалыптастыру;
• Мұғалімдердің,
оқушылардың топ ішінде сөйлеуін бақылау және қажет кезде кірісіп сөйлеп кету;
• Топта ұтымды
жұмыс істеу.
Осындай топта
бірлесіп жұмыс істеп үйренген оқушылардың білімдері нәтижелі болады, шыңдалады.
Бірлесіп жұмыс
жасауда қол жеткізген жетістіктерім:
• Оқушының ең
алдымен есте ұстау қабілетінің жоғарлауы;
• Жиі- жиі ой
талқасын жасау және терең түсінікпен ойлаудың дамуы арқылы оқушыны сөйлету;
• Сабақта өз
бетімен бақылаусыз отырғаннан гөрі оқушынының жұмыс басты болуы;
• Бір нәрсеге
үйрету мәнді түрде қызығушылығын оянуы;
• Бірлесіп жұмыс
жасау кезінде топ мүшелерінің ұлтына, жынысына, қабілетіне, әлеуметтік
жағдайына қарамай олардың бір – біріне дұрыс көзқараспен қарап, ойларын
түсінеді. Қазіргі заң талабына сай қазақ тілі сабақтарында қолданып жатқан
жаңашыл әдіс – тәсілдері өз сабақтарында қалай пайдаланып жатқандығын жөнінде
әріптестермен бөлісу.